Handelsbetingelser

hliving.dk er en del af Tæppe-gården som er vores fysiske butik:

Tæppe-gården ApS
Østergade 18
7620 Lemvig
CVR: 42764728
Etableret i 1977
E-mail tg.lemvig@gmail.com
Tel: 9782 0020

Betaling
hliving.dk accepterer følgende kreditkort:

  • Dankort
  • Visa
  • Vsa electron
  • Mastercard
  • Maestro card

 


Der tages ikke gebyr ved brug af betalingskort på hliving.dk.
Alle priser er angivet i DKK og er inklusiv 25% moms

Ved betaling med betalingskort hæves beløbet først når varerne er afsendt. Godkendelse af dine betalingsoplysninger sker via en krypteret SSL forbindelse. Selve verificeringen og det efterfølgende træk af penge på dit kort, foretages af PBS/Nets og din bank. hliving.dk har ikke adgang til dine kortoplysninger.

Leveringstid
Alle lagervarer afsendes inden for 1-2 hverdage med GLS. I tilfælde at det skulle ske varen ikke er på lager kontakter vi dig med det samme, enten pr. mail eller pr. telefon.

Leveringsmuligheder
Alle vores pakker sendes med pakkepost gennem GLS.
Tæpper kan dog blive sendt med danske fragtmænd alt afhængig af størrelse.
Leveringstiden er normalt 1-2 hverdage i Danmark. 
Levering til andre lande, venligst kontakt os først så hjælper vi gerne.

Forsendelses omkostninger
Forsendelsesomkostninger i Danmark er afhængig af hvilken forsendelsesform du vælger.

Levering til Pakkeshop

65,-

Levering til privat

85,-

Levering til arbejdsplads

55,-

Ved samlet køb over 500,- kr. leveres fragtfrit i Danmark.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din bestilling.

  • Meddelelse vedr. fortrydelsesret skal gives pr. mail. I din meddelelse skal du gøre os opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Varen skal returneres med returformular som er vedlagt pakkeseddel ved modtagelse af din pakke.
  • Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.
  • Vi forventer, at du sender din pakke hurtigst muligt, efter du har informeret os omkring din returnering. Du skal returnere varen(r) inden for 14 dage.
  • Det er kundens ansvar, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Behold derfor din postkvittering og tracking nummer. Venligst returnere varen ubrugt i samme stand som ved modtagelsen. Vi forbeholder os retten til at afvise en vare, hvis emballagen er ødelagt eller på anden vis ikke kan sælges videre. Alt originale emballage udgør i mange tilfælde en væsentlig del af varens værdi. Manglende originalemballage kan resultere i, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand.
  • Du er altid velkommen til selv at returnere varen i vores butik inden for åbningstiden.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbageført. Beløbet bliver overført til det kort eller din bankkonto alt efter hvad du ønsker, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Varen sendes til:
Tæppegården, Lemvig
Østergade 18
7620 Lemvig
Att. hliving.dk

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for bl.a. tæpper.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Reklamation
Som ved alle køb i Danmark, yder hliving.dk 2 års reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Vigtigt at vide er, at det ikke er hliving.dk som står for garantien, men derimod leverandørerne selv. Dog skal alt reklamationsbehandling gå gennem hliving.dk.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Ved reklamation bedes du kontakte os INDEN evt. tilbagesendelse af varen, og gerne med tydelige billeder samt forklaring.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Er produktet ikke reklamationsberettiget, står du selv for alle fragtomkostninger til og fra os. Husk, at hliving.dk, til enhver tid, vil gøre hvad vi kan, for at hjælpe dig videre.

Varen sendes til:
Tæppegården, Lemvig
Østergade 18
7620 Lemvig

Att. hliving.dk


Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ansvarsfraskrivelse
Vi forbeholder os retten til, uden varsel, at ændre og opdaterer indholdet i Vilkår og betingelser.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på hliving.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos hliving.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte hos hliving.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på hliving.dk er Maria Hedegaard.
Vi opbevarer- og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Du har altid mulighed for at få at vide, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig. Du skal blot sende en mail til os og oplyse dit navn og din adresse. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail.

Vi videregiver ikke information til tredjepart. De data du opgiver, når du handler hos os, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.